Gå til indhold Gå til navigation
For journalister og fotografer
Cykling i Helgeland, Norge - Foto: Terje Rakke
Cykling i Helgeland, Norge Foto: Terje Rakke

Udforsk Norge fra cykelsadlen med Fly & Bike

Flyselskabet Widerøe indfører et nyt koncept, der kombinerer fly- og cykelferien. Med Fly & Bike står en cykel klar til dig, når du lander.
Pressemeddelelse - juni 2013

Fly & Bike gør det nemt at udforske de norske nærmiljøer i dit eget tempo på tæt hold fra cykelsadlen.

På samme måde som når du lejer bil, kan du i lufthavnene i Lofoten, på Helgeland og i Hammerfest afhente en cykel og aflevere den samme sted, inden du flyver videre. Tilbuddet passer perfekt sammen med Norge Rundt-billetten, hvor man kan besøge én destination på én dag, inden man flyver videre til den næste.

På Helgeland flyver Widerøe direkte til både Brønnøysund og Sandnesssjøen, hvor der er masser af gode cykelruter til dagsture. Med sine indbydende landskaber og relativt flade veje er Lofoten et oplagt cykelmål, og flyveren lander i både Svolvær, Leknes og Røst. Har du lyst til at se Norges allernordligste egne fra sadlen, flyves der også til Hammerfest, der byder på storslåede cykeloplevelser ved kyst og fjeld.

Læs mere om det nye koncept Fly & Bike.

Læs mere om Norge Rundt-billetten.

Sidst opdateret:  20. maj 2014 08:22
Integrer denne artikel

Copy/paste denne kode til din blog/website

Visning